Friday, May 31, 2013

Duur ≠ beter

Kassa laat weer eens duidelijk zien wat voor mij allang bekend was maar waar heel veel mensen toch nog intrappen:



Dus vandaag hebben we (jij en ik, en ik wil ook best een keertje luisteren...maar dan moet je wel een reactie geven anders hoor ik je niet en blijft het een eenzijdig gesprek tussen ons) het weer eens over het indirecte geld verdienen.

In het voorbeeld van Kassa gaat het om een aantal basisproducten in de huismerkvariant. Het verschil tussen Albert Heijn en Lidl is ongeveer 15 euro. Voor de goede orde; bij AH betaal je dus meer.
De kwaliteit is hetzelfde. Punt. Ik hoorde in het filmpje zelfs nog even dat de smaak bij de Lidl beter was.

Anyway, stel je hebt maar eens in de maand deze boodschappen nodig, dan bespaar je op jaarbasis €150,- door de Lidl te verkiezen boven de AH. Voor het gemak mag je er wat mij betreft wel vanuit gaan dat je de boodschappen die hier zijn gedaan kunt verdubbelen...€300,- per jaar! Zeker.

Nou, die €300,- euro kun je mooi investeren zodat je geld kunt maken van geld, in plaats van dat jouw buurtsuper dat doet met jouw geld.. Ik zoek nog mensen voor een beleggingsgroepje!

No comments:

Post a Comment