Tuesday, May 21, 2013

Wie het laatst lacht...

Iedereen heeft vast al wel dit ontzettend grappige filmpje gezien bij DWDD of via Youtube:


En het gaat dus om de kern van de zin bóven het filmpje...'iedereen heeft [ ] gezien'. Ál die mensen, dat levert geld op!
Dit stukje is daarmee vooral een herhaling van een eerder blogbericht van me (15' (of fame)) maar mét een toevoeging. Eerder schreef ik dat je met een filmpje op Youtube geld kunt maken door jouw eigen site of product te promoten of via google adsense (je weet wel, wat jij nog kunt maar ik niet meer...(leer-maar-van-mijn-fouten)). Ik las zojuist dat het ook kan zijn dat je zelf door youtube benaderd wordt om 'partner' te worden. Wat dus zoveel wil zeggen als dat youtube zelf advertenties plaatst en dat je betaald krijgt als mensen daarop klikken. Ik zie alleen nu dat dat via je adsense account gaat. Helaas voor mij.

Goed, je kunt ook je briljant grappige (of anderszins bezoekers trekkende) filmpje plaatsen bij zideo.nl, daar krijgen bezoekers eerst een advertentie te zien (wordt voor jouw filmpje geplaatst) en dan jouw in een glansrol schitterende kat:

Hoe werkt het eigenlijk?
Door je te registreren bij Zideo word je partner. Dat wil zeggen dat je vanaf nu zelfgemaakte video’s kunt uploaden op Zideo en door ervoor te kiezen reclame aan je video toe te voegen kan het geld verdienen beginnen. Adverteerders verkopen hun reclame aan Zideo en 50% van deze inkomsten gaat naar de partners (jij dus) en de overige 50% gaat naar de website (Zideo). 

De maker van een video verdient per adview oftewel je verdient elke keer als een commercial voor je video wordt bekeken door een unieke kijker. Een unieke kijker is iemand die de reclame die voor jouw video is geplaatst heeft bekeken. Heeft een kijker al reclame voor een andere video gezien en bekijkt hij of zij binnen anderhalve minuut jou video, dan krijgt deze kijker niet nogmaals een reclame te zien. Dit is om het ook voor de kijkers leuk te houden video’s te bekijken. Deze view wordt voor jouw video niet meegeteld als een adview en je verdient door deze kijker dus ook geen geld. 

Natuurlijk kijken mensen niet zomaar naar je video’s, hier moet jij zelf voor zorgen. Promoot je video’s dan ook op zoveel mogelijk plekken op het internet. Zet bijvoorbeeld de url in een tweet op Twitter, zet je video op Facebook of stuur de link van je video’s door naar al je vrienden op Hyves. Pas wel op: SPAM niet! Dit wordt niet toegestaan. 

Wat verdien ik dan?

Omdat iedere reclamecampagne voor een andere prijs wordt verkocht zijn de opbrengsten per campagne ook verschillend. Doorgaans betaald Zideo tussen de 0,0025 cent en 2 cent per reclame. Wanneer je meer dan 5 euro hebt verdiend, kun je een betaalopdracht geven.

Je moet dus wel nog steeds zorgen voor bezoekers...en veel ook!
Ik heb beide nog nooit geprobeerd eigenlijk, ik heb nog nooit een zelfgemaakt filmpje online gezet. Maar ik ga de kat maar eens even wakker maken...

No comments:

Post a Comment