Thursday, June 13, 2013

Kopen is zilver, lenen is goud.

Ik zat te twijfelen of ik vandaag wel zou schrijven want ik heb geen inspiratie, nou ja, ik weet nog wel wat dingen maar daar moet ik eerst nog even wat uitzoekwerk voor doen en dat gaat me vandaag (en morgen trouwens ook) niet lukken.

Daarom weer een besparingstip om sneller je financiële vrijheid te bereiken:

Ga naar de bibliotheek!

Voor de prijs van twee nieuwe boeken, koop je een jaarabonnement voor de bieb. En daarmee kun je zo veel lezen als je wilt. Bij mijn bibliotheek kun je overigens ook cd's en dvd's gratis lenen maar ik weet niet of dat overal zo is.

Het allergrootste voordeel van boeken bij de bibliotheek halen tegenover kopen, behalve uiteraard het geld, vind ik dat je de boeken ook daadwerkelijk leest! Een gekocht boek verdwijnt zo vaak in de boekenkast voor 'ooit'. Een bibliotheekboek moet binnen 3/4 weken weer teruggebracht, de noodzaak het binnen die tijd gelezen te hebben, word je voor niets erbij gegeven.

No comments:

Post a Comment