Monday, June 3, 2013

Melk uit een box

Ik heb één gegadigde voor mijn belegingsgroepje, wie volgt?

Qua beleggingen/investeringen kwam ik pas weer het volgende tegen, dat ik al veel vaker gehoord heb maar waar ik zelf nog steeds niets mee heb gedaan, puur omdat ik niet zoveel spaargeld heb...

Spaargeld op de bank levert weinig op, sterker nog, zoals iemand die ik ken het omschrijft: sparen is uitgesteld uitgeven. De rente die je krijgt op spaargeld dekt zo ongeveer de inflatie (vast wat kort door de bocht maar toch).

Daarom is het beter naar alternatieven te zoeken die zorgen dat jouw spaargeld geld maakt.
Zoals dus: het kopen van een garagebox. En die verhuren. Dan word je dus boxmelker, in plaats van huisjesmelker....

Er is volgens mij altijd vraag naar garages. Bijvoorbeeld voor mensen met een motor die naar een flat verhuizen ;-). Of voor mensen met een motor die moet wijken voor een vijver. Of voor mensen die meubels willen maken maar die niet constant zaagsel in huis willen. Ofzo. Gewoon wat dwarsstraten.

Qua belastingen tel je de inkomsten volgens mij gewoon op bij de rest in box 1, tot een bedrag van ongeveer 4100 euro. Maar heel precies weet ik het ook niet. Ga ik opzoeken als ik genoeg heb verdiend om me met deze lucratieve business te kunnen bezig houden.

No comments:

Post a Comment