Friday, May 2, 2014

En daar is ze weer...

Zo, het is tijd om weer te beginnen, het borrelt vanbinnen.

Mijn afwezigheid hier duurde langer dan ik had gedacht. De vakantie naar Griekenland (naar het eiland Kythira, aanrader!) is wel doorgegaan en was heerlijk maar wel al zo lang geleden dat we wel weer toe zijn aan een nieuwe vakantie...
De rest van de tijd vloog voorbij (misschien moet ik toch maar eens een boek gaan schrijven over het verlammende effect van zuigende problemen om je heen...dan kan ik er toch nog geld mee verdienen), en vloog gewoon over de badkamer heen. Tot het eind van afgelopen jaar. We zijn er vol in gegaan, mijn lief en ik en we hebben echt keihard gewerkt. Hij is af en prachtig geworden! En eigenlijk is het ook een verdienmodel geworden; we hebben alles (op de waterleiding na, na drie dagen zelf geprobeerd te hebben te solderen) zelf gedaan. Hiermee hebben we de badkamer (die er echt gelikt uitziet) voor ongeveer een zesde van de prijs die we zouden hebben betaald als we alles hadden uitbesteed, gemaakt en daarmee de waarde van het huis opgekrikt. Let wel, ik reken ons uurloon niet mee en ook ons bloed, ons zweet en mijn tranen niet want dan hebben we de badkamer voor ongeveer acht keer de 'eigenlijke' prijs gerenoveerd...

En tot zover een inkijkje in mijn leven.

Wat door is gegaan in de laatste (slik) tien maanden is onder andere de sporadische verkoop van spulletjes, met daarbij wel een heel mooie: iets gekocht voor vijftig euro en verkocht voor honderdvijftig euro! Geeft zo'n kick.
En het gewone -héél kleine beetjes helpen vast ook werk- van Moneymiljonair, Euroclix, Ladymail, en Crazymails. Ik weet eigenlijk niet meer of ik had gezegd dat ik me naast voor Moneymiljonair, waar ik al jaren sta ingeschreven, ook had ingeschreven voor die andere drie. In ieder geval dacht ik, als ik toch aan het klikken ben op al die stomme mailtjes, dan kan dat in dezelfde moeite vier keer zo vaak...
Likebux gaat nog steeds goed, véél harder dan die vier dingen hierboven, alleen moet je dus een facebookaccount hebben.

Goed, nu dan een 'note' bij het vervolg van Iederedageennieuwidee: ik ga voortaan niet meer íedere dag een nieuwe post plaatsen, denk ik. Het is best veel en door de druk die het geeft, heb ik misschien sneller de neiging het op te geven omdat ik bij één dag geen tijd al het gevoel heb te falen... (voer voor psychologen?).
De paginanaam ga ik niet veranderen, ik hoop namelijk van harte dat mijn niet meer dagelijkse geplaatste ideeën jou genoeg inspiratie geven om de gaten in de week op te vullen. Samen kom je verder toch?



No comments:

Post a Comment